Beskrivningsbild

Beskrivningsbild
Kontakta mig på danielgiertz caspianandmiranda com

Sökning

Om du har hittat den här bloggen genom att googla och inte förstår varför du fick upp den här bloggen, så skriv det du sökte efter i sökrutan nedan, så hittar du det förmodligen.

Sök i den här bloggen

lördag 13 augusti 2011

Dagens citat

Samtal mellan Reagan och Gorbatjov, medan de var presidenter:

R: USA är ett fritt land. Vem som helst kan komma in på mitt kontor i Vita Huset och säga rätt i ansiktet på mig att han eller hon inte gillar hur jag styr landet.
G: Så är det hos oss också. Vem som helst kan komma in på mitt kontor i Kreml och säga rätt i ansiktet på mig att han eller hon inte gillar hur du styr USA.

Ta det med en nypa salt, men enligt http://www.dagen.se/blogg/utrikesbloggen/2011/08/politisk-humor-la-gorbatjov ska det här samtalet verkligen ha ägt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar