Beskrivningsbild

Beskrivningsbild
Kontakta mig på danielgiertz caspianandmiranda com

Sökning

Om du har hittat den här bloggen genom att googla och inte förstår varför du fick upp den här bloggen, så skriv det du sökte efter i sökrutan nedan, så hittar du det förmodligen.

Sök i den här bloggen

söndag 12 juni 2011

Ny diktbok

Det är tillsammans vi ska göra det
röja en framkomlig stig
bland allt världsbråtet
säga: Kom nu, vi har längtat!

jag har låtit mig över till dig
mot dig vill jag slipa mina sår
mina kantiga anspråk
jag vill ådra mig med dig
och slå mina rötter vid dina

se på oss som jordiska
med dimmiga fötter
och Gudssånger i bröstet
när vi äter, leker och behöver
i samma väntan, du och jag
Dikten är ett utdrag ur den nyutgivna diktboken Den Låga Platsen, skriven av Elin Nicklasson. Vill du läsa mer ur boken, kan den beställas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar